ΑΤΥΧΗΜΑ με Αεροπλάνο SX-GRI στις 07/10/2017

E03/2021

Είδος Έκδοσης Ασφάλειας:

Τελική Συνοπτική Έκθεση

Ημερομηνία Έκδοσης:
11/02/2021
Είδος Συμβάντος:
ΣΟΒΑΡΟ ΣΥΜΒΑΝ    
Φάση Πτήσης:
Προσέγγιση
Σοβαρότερος Τραυματισμός: Χωρίς Τραυματισμό
Υψηλότερη Ζημιά Α/φους:
Καμία ζημιά
Τοποθεσία Συμβάντος:
ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ MUSCAT (OOMS) ΣΤΟ ΟΜΑΝ
Χάρτης:
Τοπική Ημερομηνία Συμβάντος:
28/01/2019
23:11
UTC Ώρα Συμβάντος:
19:11
Αεροπλάνο
Χαρακτηρισμός Κατηγορίας Αεροσκάφους:
Μεγάλο
Μέγιστο(α) Βάρος(η) Απογείωσης (MTOW):
27001 – 272000 Kg
Νηολόγιο Αεροσκάφους:
SX-ODS
Κατασκευαστής Αεροσκάφους:
AIRBUS SAS
Κράτος Κατασκευής
ΓΑΛΛΙΑ
Μοντέλο Αεροσκάφους:
A320-232
Εθνικότητα:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Εκμεταλλευόμενος:
ORANGE2FLY
Ιδιοκτήτης:
AERCAP
Είδος Πτήσης:
Εμπορική Επιβατική Αερογραμμών
Έχει Συστάσεις Ασφάλειας? NAI
Σχετικές Συστάσεις Ασφάλειας:

Περίληψη:

Στις 28 Ιανουαρίου 2019, η αεροπορική εταιρία “Orange2fly” πραγματοποίησε την ναυλωμένη πτήση (ACMI) OMS 104 για λογαριασμό της Salam Air από το Ντουμπάι για το Μούσκατ.

Το αεροσκάφος αναχώρησε από το Ντουμπάι στις 18:34 UTC, ο Κυβερνήτης CM1 σαν επιβλέπων χειριστής (PM) και ο Συγκυβερνήτης CM2 είχε τον χειρισμό του αεροσκάφους (PF).

Στο τέλος της αρχικής προσέγγισης, επιλέχθηκε η θέση 1 (Flaps1) στα πτερύγια καμπυλότητας. Στα 2260 πόδια με ενδεικνυόμενη ταχύτητα 186 kts ο Κυβερνήτης αποσύνδεσε τον αυτόματο πιλότο και ανέλαβε τον έλεγχο του αεροσκάφους.

Κατά την δεξιά στροφή του αεροσκάφους στα 1840 πόδια για ευθυγράμμιση με τον διάδρομο προσγείωσης, ο Κυβερνήτης επέλεξε ρελαντί ώθηση κινητήρων (Idle Thrust) με αποτέλεσμα την αποσύνδεση της αυτόματης ώθησης (Auto Thrust) των κινητήρων. Στην τελική προσέγγιση, ο Κυβερνήτης έδωσε την διακυβέρνηση του αεροσκάφους στον Συγκυβερνήτη. Με αποσυνδεδεμένη την αυτόματη ώθηση των κινητήρων, η ταχύτητα του αεροσκάφους έβαινε ελαττωμένη και στα 290 πόδια (256 πόδια από το έδαφος) και με ταχύτητα 116kts, αυτομάτως οι κινητήρες μπήκαν σε πλήρη ισχύ (TOGA Thrust) και ενεργοποιήθηκε η προστασία απώλειας στήριξης (Alpha Floor) του αεροσκάφους. Το ελάχιστο καταγεγραμμένο ύψος ήταν 210 πόδια.

Την διακυβέρνηση του αεροσκάφους ανέλαβε και πάλι ο Κυβερνήτης και προσγειώθηκε κανονικά στις 19:11 UTC.